Heb jij een vraag over wat je moet doen als je ziek of te laat bent. Of wil je meer informatie over het aanvragen van verlof, extra zorg of deelname aan een reis.
Dan ben je op de juiste pagina!
Kijk hieronder om meer te weten te komen over onze procedures. Staat het antwoord er niet tussen?
Dan kun je natuurlijk altijd bellen of een e-mail sturen. Onze contactgegevens kun je hier vinden.
Ziek thuis
Een ziekmelding dient door je ouder/verzorger tussen 08.00-10.00 uur telefonisch (040-264 59 92) doorgegeven te worden. Je ouder/verzorger komt dan in een keuzemenu waarbij zij uit de volgende opties kunnen kiezen:
Optie 1: voor mavo en de campus.
Optie 2: voor havo en vwo.
Indien de onderwijsassistenten op dat moment niet bereikbaar zijn, wordt je ouder/verzorger automatisch doorverbonden naar de receptie. De receptiemedewerker neemt de ziekmelding dan aan. Mocht het nodig zijn, dan zal een van de onderwijsassistenten op een later moment contact met hen opnemen.
Ziek tijdens lesdag
Je meldt je bij de onderwijsassistent. Deze zal contact met thuis opnemen en samen wordt besloten of het beter is om naar huis te gaan.
Regelmatig verzuim
Bij regelmatig ziekteverzuim bespreekt de leercoach en/of coördinator leerlingzaken dit met jou, je ouder(s)/verzorger(s) en wordt er een brief naar huis gestuurd.
Blijft het verzuim daarna aanhouden dan wordt een melding bij de GGD gedaan. Deze neemt contact op met je ouder(s)/verzorger(s).
Op onze school vinden we het belangrijk dat iedereen netjes op tijd in de les is.
Wanneer je te laat komt moet je je de volgende dag melden vóór 08.00 uur.
Joker
Het kan iedereen een keer overkomen dat je te laat bent of dat het melden de volgende dag heel slecht uitkomt. Voor deze gevallen kun je 2x per schooljaar een joker inzetten. Dit dient vooraf besproken te worden met de onderwijsassistent. Je hoeft je dan niet te melden.
Herhaald te laat
Bij 5x te laat gaat er een brief naar huis, bij 10x te laat wordt leerplicht ingeschakeld en bij 15x te laat wordt je opgeroepen door leerplicht.
Niet gemeld
Wanneer je je de dag nadat je te laat bent geweest, niet gemeld hebt, blijft de melding openstaan. Je moet je de volgende dag alsnog melden en daarnaast moet je nablijven.
Als je door een geldige reden een toets gemist hebt, dien je deze in te halen.
Tijdens de les
Wanneer de toets tijdens de les gemist is, zoek je zo snel mogelijk de vakdocent op en spreek je een nieuwe datum af, waarop de toets ingehaald wordt.
Let op!! Dit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Een gemiste toets moet zo snel mogelijk ingehaald worden en zal in SOM aangeduid worden met een *.
Bij niet-inhalen kan een * omgezet worden in een 1.0.
In de toetsweek
Heb je een toets gemist in de toetsweek, dan zijn er direct na de toetsweek inhaaldagen. Je krijgt te horen wanneer de inhaaldagen zijn en de vakdocent vertelt je op welk inhaalmoment je de toets in dient te halen. Ook dit is jouw eigen verantwoordelijkheid.
Veel toetsen gemist
Het kan voorkomen dat je (bijv. door langdurige absentie) meerdere toetsen gemist hebt. Je gaat dan zo snel mogelijk met jouw leercoach samen zitten om een planning te maken voor de gemiste toetsen.
Recht op herkansen
Mocht je een toets ongeoorloofd missen of slecht maken, dan heb je (in de onderbouw) geen recht op een herkansing of inhaaltoets.
Spijbelen is niet toegestaan
Voor elk gemist lesuur zul je twee lesuren na moeten blijven op een moment dat de onderwijsassistent je hiervoor inplant.
Je vindt dit moment terug in je rooster.
Herhaald spijbelen
Na 5x spijbeluren gaat er een brief naar huis en zal leerplicht ingeschakeld worden.
Wij houden het graag netjes en gezellig in de klas. Wanneer je hier niet aan bijdraagt kan een docent besluiten je de klas uit te zetten met een gele kaart.
Procedure
1 gele kaart
Je verlaat de klas en gaat een gele kaart halen bij de onderwijsassistent in 2.32 (onderbouw) of 9.42 (bovenbouw).
Je vult de gele kaart in en gaat na de les terug naar de docent voor een gesprek. Ook de docent vult de gele kaart in, bepaalt of er een sanctie komt en brengt ouders en de coördinator leerlingzaken op de hoogte.
Je gaat met de gele kaart naar de coördinator leerlingzaken en bespreekt de kaart. Deze vult de kaart ook in.
Je neemt de kaart mee naar huis en bespreekt deze met je ouder(s)/verzorger(s).
2 gele kaarten
Je krijgt een waarschuwing voor interne schorsing.
3 gele kaarten
Bij 3 gele kaarten in een schooljaar volgt een interne schorsing. Er gaat een brief naar huis en je ouder(s)/verzorger(s) worden op de hoogte gebracht.
Het kan voorkomen dat je extra zorg of aandacht nodig hebt. Er zijn verschillende stappen die genomen kunnen worden om deze zorg in te schakelen:
De leercoach
De leercoach is het eerste aanspreekpunt. Bespreek samen met je ouders bij de leercoach wat er aan de hand is en ontdek wat de mogelijkheden zijn.
De coördinator leerlingzaken
Is er meer nodig dan wat de leercoach kan bieden? Via de coördinator leerlingzaken kan het zorgteam ingeschakeld worden. Hierdoor ontstaan meer mogelijkheden tot ondersteuning.
Zorg & aandacht
Op onze school kan extra ondersteuning geboden worden in o.a. extra begeleiding m.b.t. o.a. autisme, adhd, mhb, hoogsensitiviteit en dyslexie. We kunnen specifiek per leerling ondersteuning bieden en advies geven. We werken samen met leerlingbegeleiders, leerlingcoaches, de ggd, de schoolpsycholoog, schoolmaatschappelijk werk, het samenwerkingsverband en andere (externe) experts. Klik hier voor meer informatie over zorg & aandacht.
Op onze school worden diverse reizen georganiseerd. Je hoort tijdig welke reis voor jou geldt, wanneer deze plaatsvindt, waar deze naartoe gaat en wat de regels omtrent deze reis zijn.
Tweetalig Onderwijs (TTO) reizen
De reizen in het tweetalige onderwijs zijn verplicht! Ze zijn onderdeel van het curriculum en de lessen en nodig voor het tto-certificaat. Alle tto-leerlingen, worden dus verwacht aanwezig te zijn bij deze reizen. Mocht je vragen/zorgen hebben, dan kan er contact worden opgenomen met de leercoach.
Optionele reizen
De meeste andere reizen zijn optioneel. Dat betekent dat je zelf kunt kiezen of je meegaat. Informatie over de reizen wordt tijdig verspreid. Bij extra vragen kun je terecht bij de leercoach.
Thuisblijfprogramma
Bij de meeste (optionele) reizen (waar bijna een hele klas/afdeling naartoe gaat) is een thuisblijvers programma van toepassing. Van de leercoach en/of organisator hoor je hier meer over.
Kosten
Aan reizen zitten kosten verbonden. In principe mag elke leerling mee op reis, ongeacht of ouder(s)/verzorger(s) de reis kunnen betalen. Echter is het voor school onmogelijk reizen te organiseren wanneer de reis door te weinig ouder(s)/verzorger(s) betaald wordt. Wij vragen daarom iedereen om tijdig aan de factuur van de reis te voldoen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kun je contact opnemen met de leercoach en/of organisator van de reis. Deze kan dan samen met jullie kijken naar een passende oplossing. Om een reis door te kunnen laten gaan, is een betaling van minimaal 80% van de reis noodzakelijk. Wordt dit percentage niet gehaald, dan gaat de reis niet door.
In zeer uitzonderlijke gevallen kan extra verlof aangevraagd worden.
Verlofaanvragen voor (minder dan) één dag
Aanvraag vooraf via een e-mail naar de coördinator leerlingzaken.
Verlofaanvragen voor meer dan één dag
Verlof voor meer dan één dag dient aangevraagd te worden d.m.v. een officieel aanvraagformulier. Deze kan hieronder gedownload worden. Aan extra verlof zitten wettelijk bepaalde regels verbonden. Deze kunnen zowel in de aanvraag als in de link hieronder gevonden worden. We adviseren jullie om deze goed te bekijken alvorens een aanvraag te doen.
De aanvraag wordt (ruim op tijd) vooraf ingediend bij de coördinator leerlingzaken.
Extra vakantieverlof
Download hier het aanvraagformulier voor extra vakantieverlof
Bekijk hier de regels omtrent het aanvragen voor extra vakantieverlof
Verlof wegens gewichtige omstandigheden
Download hier het aanvraagformulier voor verlof wegens gewichtige omstandigheden
Bekijk hier de regels omtrent het aanvragen voor verlof wegens gewichtige omstandigheden